Adevaratii campioni nu pot sa creada acest lucru – Ad Schaerlaeckens

Cand eram mai tanar  a trebuit sa pieptan fetele din parul meu negru de corb pe cand eram in America.

Motivul vizitei a fost, binenteles, porumbeii iar oamenii ma puneau sa analizez porumbeii si sa le dau un calificativ. Le-am spus ca nu pot sa deosebesc porumbeii buni de cei rai (slabi), singnurul lucru pe care pot sa il fac este sa le spun daca porumbeii sunt frumosi sau urati. Au foarte surprinsi sa auda asta. Un campion din Europa care nu este in stare sa spuna care pasari sunt bune si care nu? I-am dezamagit atunci. Pentru ei nu era o problema, acestia puteau sa vada acest lucru in ochii porumbeilor.

USOR

Unul cate unu au inceput sa imi arate “ochelarii speciali”, pe care i-au adus cu ei si pe care ii foloseau in studierea ochilor. Porumbeii treceau de la un columbofil la altul, toti studiau cu atentie ochii porumbeilor. Iar dupa isi spuneau parerea. Isi spuneau unul catre altul:

Daca era sau nu un bun zburator.

Daca era un bun reproducator.

Daca era bun pentru distante lungi, pentru vreme rea si asa mai departe.

Nu-mi venea sa cred ce auzeam, iar ei nu puteau crede ca eu nu mi-am adus “ochelarii speciali” cu mine.

Cand le-am spus ca nici macar nu am asa ceva, i-am vazut pe cativa cum dadeau din cap. Unul mi-a spus: “pur si simplu nu ai cum sa te descurci fara acesti ochelari. Nu-ti poti imagina ce se poate citi in ochii unui porumbel.” Desi eram in minoritate, eram unul impotriva tuturor, am decis atunci sa nu mai indur mai mult si l-am intrebat pe acel om cati reproducatori are el. Acesta nu a inteles ideea pentru ca a spus “35 de perechi”. Daca esti atat de sigur pe tine cand clasifici porumbeii dupa metoda cititului in ochi, de ce ai atat de multi in lotul de reproducere, l-am intrebat eu? Doar 5 perechi de super reproducatori te-ar face unul dintre cei mai buni columbofili la nivel mondial. O parte din cei prezenti au ranjit.

REVISTELE COLUMBOFILE

Daca citesti revistele columbofile situatia este si mai rea. Se pot citi reclame ca si urmatoarele: “Ofer spre vanzare: 12 porumbei originali Stichelbaut. Toti porumbei au un semn fantastic in ochi”. Sau “Porumbei cu cel mai bun semn in ochi pe care l-ai vazut vreodata, exista doar un singur loc incare poti cumpara” ( sau ce va de genu, devreme ce engleza mea nu mai e ceea ce era inainte).

M-am intrebat cum de este posibil asa ceva? Americanii sunt oameni destepti. Le datoram multe, au dat lumii internetul, GPS-ul si multe altele. Oare columbofilii americani sunt asa de naivi?

TAIWAN

Dar cand vine vorba de clasificarea porumbeilor in functie de ochi, nu doar americanii sunt visatori. Am primit un e-mail de la un un barbat de talie mijlocie din Taiwan. Acesta vroia sa imi imperechez un fiu din ACE FOUR cu o nepoata din ACE FOUR. Ar plati bani frumosi dar cu o singura conditie. Fiul ar trebui sa aibe ochii de culoare rosie, nepoata ar trebui sa aibe ochii de culoare galbena. Nici nu va vine sa credeti cat de greu mi-a fost sa ii dau un raspuns cat de cat decent. Ce parere ai despre celalalt taiwanez? A comandat 10 pui. Pe cand aveau cinci saptamani vroia sa plateasca dar mai intai a vrut sa stie culoarea ochilor. I-am spus ca doar cand vor avea cel putin 4 luni va stii culoarea ochilor. A reactionat spunand ca el are rabdare! Nu stiam daca sa  imi para rau pentru el sau devin nervos dar nu a mai primit porumbeii. Poti astepta si sa pastrezi porumbeii pana cand vom stii exact culoarea ochilor?  Haide !!!

Astfel de poze nu pot fi facute in Olanda si Belgia. La ce anume se poate uita, ma tot intreb.

OAMENII DE STIINTA SI VETERINARII

Datorita activitatii mele, m-am intalnit cu cei mai buni “veterinari pentru porumbei” si deasemeni cu oameni de stiinta interesati de sportul columbofil. Cand aduc in discutie ochii porumbeilor, in special culoarea, in unanimitate o spun (nici macar o exceptie): NU INSEAMNA NIMIC !!!

De ce oare strainii cred ca pot vedea calitatea porumbeilor in ochii acestora, ma intreb uneori.

–       Poti vedea in ochii unui caine daca acesta este un caine bun de paza?

–       Poti vedea in ochii unui cal daca este bun pentru curse?

–       Poti vedea in ochii unui canar daca este un bun cantaret?

–       Poti vedea in ochii unui om daca este un bun boxer, un ciclist bun, jucator de tenis bun sau de fotbal?

De ce ar trebui ca porumbeii sa fie exceptia de la regula?

Sa fim seriosi.

CEEA CE CONTEAZA

Ceea ce conteaza in cazul porumbeilor sunt urmatoarele:

–       Penaj moale

–       Osatura puternica care face corpul puternic.

–       Capacitatea de a respira dublu decat normalul (ganditi-va la pasarile care zboara)

–       Orientarea

–       Sanatatea natural

–       Abilitatea de a transmite descendentilor calitatile bune.

–       Rezistenta.

Pot fi vazute aceste calitati in ochii porumbeilor?

Inca odata: hai sa fim seriosi!!!

CEVA INTR-ADEVAR

Binenteles ca ma uit la ochii porumbeilor de fiecare data cand iau in mana un porumbel, dar nu ma intrebati ce anume caut. Pur si simplu nu stiu sa raspund la aceasta intrebare. Sunt totusi cateva aspecte care imi plac si cateva care nu imi plac. Nu-mi place o pupila mare. Nu-mi plac ochii care par sa priveasca inapoi. Nu-mi plac ochii care nu stralucesc, ochii stralucitori reflecta o stare de sanatate buna.

E foarte greu de descris cum, dar cateodata cred ca pot sa citesc un fel de inteligenta in ochi. Dar nu vorbesc despre culoarea sau semnul din ochi, il gasesc LOL (Laugh Out Loud), nu sunt singurul care gandeste asa. In mod stiintific nu se bazeaza pe nimic.

Autor: Ad Schaerlaeckens

Traducere: Andrei Bondar

© Ad Schaerlaeckens

Lasă un comentariu